Vertrek naar Rome

Donderdag 21 november, vertrek Rome.

Donderdagochtend was het wel erg vroeg dag. Om half vijf ging de wekker en om goed vijf uur stapten we in de auto. Wat eigenlijk vervelend leek, met de auto naar Rotterdam airport, beviel ons beiden bijzonder goed. Het was allen even zoeken waar we zouden parkeren want er bleek een storing te zijn in de slagbomen. Op P1 vonden we een ‘’goed’’ plekje en liepen de laatste honderd meter naar het gebouw. Koffers afgeven, twee brieven posten en door de veiligheidscontrole. Die stelde niet zo veel voor. Alles werd wel door de scanner gehaald maar geen alarmbellen bij mijn bretels kortom alles ging ontspannen. Om goed zeven uur zaten we in het vliegtuig( rij twee) en nog voor we het Rotterdamse luchtruim verlaten hadden lag ik te dutten. De vlucht verliep slot, klein beetje turbulentie maar dat zorgde niet voor oponthoud.
Op de luchthaven in Rome moesten we behoorlij lang wachten op de koffers. De trein vertrok om 10.08 en om goed kwart voor elf liepen we Termini uit op zoek naar een verkoopkantoortje van de buskaarten. Adrie stalde mij met koffer en tas bij een verkooppunt dat BUITEN GEBRUIK was en ging op zoek naar een automaat of ander loket. Natuurlijk vond hij dat snel en kwam met twee weekkaarten terug. Een hele week openbaar vervoer voor 16 euro p.p. bij het uit de bus stappen gebeurde het gene ons de laatste vakanties STEEDS overkomt als we de koffer meenemen: een wieltje brak er onderuit. De koffer moest het laatste stuk gedragen worden.
Daar was ons hotel voor de komende week! Het ziet er erg leuk uit, echt Italiaans, sfeervol en personeel in uniform. De receptionist schrikt even want wij staan te boek voor een tweepersoons bed. Adrie verteld hem dat dat helemaal de bedoeling is dat we ook een boterbriefje hebben J.
De kamer is erg leuk, binnenkomen, links de badkamer, rechts de kamer. Alles niet groot maar erg schoon en sfeervol(weer sfeervol). Nee, hier houden we het wel een week uit. De kamer doet mij een beetje denken aan het boudoir in het Markiezenhof.

Na even gerust te hebben en gewend te zijn, beginnen onze magen te rommelen en vertrekken we de stad in. Al snel voelen we ons op ons gemak en komen we langs een eethuisje waar het gezellig druk is. De gewone keuken wordt het geserveerd door wel 12 personeelsleden. Het is gezellig druk en het eten is prima. Een groente antipasta en een schaaltje vleeswaar, gevolgd door een bordje bakkelhouw met aardappelen en saus. Een heerlijke kop koffie na en weer op pad.

We komen op bekende plaatsen en natuurlijk zien we nieuwe dingen. Onze buskaart doet al volop dienst en we hoppen van bus op bus.
Als we naar ons hotel terug gaan zien we vlakbij een restaurantje waar we heen zullen gaan vanavond.
Als we rond 19.45 er arriveren zit er nog geen hond en vertrouwen we het niet, we slaan aan de kuier en dwalen wat af waarna we niet meer goed weten waar we zijn. Gelukkig komen we langs een restaurant waar we goed eten. We drinken er een Italiaans biertje bij, net als ’s middags. De weg is snel gevonden en als we langs ons eerste restaurant komen zien we dat het er goed druk is. Moe doch voldaan kijken we nog even tv en slapen heerlijk.