Even naar Antwerpen, O Kontreir ! !

Een etentje in Antwerpen.

Eens in de zoveel tijd gaan we met een goede vriendin lunchen. We zoeken dan een leuke gelegenheid waar we smakelijk en gezellig bij kunnen praten.
Dit keer viel de keuze op O’ Kontreir in Antwerpen. Via http://www.restaurantweek.be/ werden we attent gemaakt op dit restaurant. Reservering gemaakt en gisterenmorgen rond half elf vertrokken. De auto geparkeerd bij Metropolis en verder met de tram de stad in.
We arriveerden er rijkelijk vroeg en hebben even door de buurt geslenterd. Joodse school, en veel joodse gezinnen bevolken de buurt. Zo liepen we ook langs een discount super en zijn eens binnen gaan kijken. Een enorm assortiment artikelen!na was rondkijken belandde ik op de koosjere afdeling. Volop producten die ik nauwelijks kenden. Zo als dat gaat sla ik dan de nodige doosjes, pakjes en zakjes in om thuis uit te gaan proberen. Met een tasje vol met levensmiddelen gingen we naar O’ Kontreir. Ik had even de neiging om bij binnenkomst het tasje te overhandigen en af te wachten wat de chef er van zou maken, net als bij het programma Ready, Steady, Cook!
Maar ik kon mij bedwingen. De zaak zag er erg fraai uit, zwart-wit en erg sfeervol. De ontvangst was allerhartelijkst en voor we het wisten zaten we aan de olijven en hadden we ons drankje. Doordat het restaurantweek was hadden we het weekmenu dat bestond uit rundertartaar met King krab, eendenbout met risotto en een sorbet met crumble toe.
Heerlijk gegeten en gezellig gekletst. Na de koffie vertrokken we weer met de tram richting Metropolis. We hebben goede ervaringen bij O Kontreir, het ligt niet op de route maar beslist de moeite om eens te gaan eten/ lunchen .
Link: http://www.okontreir.com/
Theo.


Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''