Zingen in Roosendaal.

ziekenhuis Roosendaal

Hallo,

Vanmorgen was het dameskoor Halsteren eens op pad om een viering op te luisteren in het ziekenhuis van Roosendaal. Toen ik om 10.00 uur het ziekenhuis inliep kwam ik gelijk een oude bekende tegen, een van de portiers, Ingrid. Na een gezellig babbeltje snel naar boven want de dames waren er allemaal al.

aapjeslijn

Eerst even Chantal Sluijsmans een hand geven, en toen eerst de jarige, Wally van Dijk, gefeliciteerd. Ondanks de drukte van zijn verjaardag was hij samen met zijn vrouw Gerda( lid dameskoor) naar Roosendaal gekomen. De visite was besteld na 14.00 uur zodat ze beiden naar Roosendaal konden.

koor1007

De dames zaten er keurig bij maar wel een eind van het orgel vandaan. Geen nood, ieder zin stoel en hup, voor we het wisten zaten we aan de andere kant van de aula, nog geen 4 meter van het orgel vandaan.

Alles verliep vlot, afgezien van het tweede couplet waar een van de dames te snel was met inzetten. De viering/ dienst duurde zo’n drie kwartier waarna de meisjes op de koffie werden genodigd in de bedrijfskantine. Na gedane arbeid is het goed koffiedrinken.

vogelplaatje034zwaan

De laatste keer dat ik in Roosendaal was had men nog een parkeerplaats waar je gratis kon parkeren, maar die was nu ook voorzien van slagboom en kaartjes automaat. Als koor mochten we gratis uitrijden werd gezegd. Toen ik naar buiten liep was ik er al bang voor, voor de slagboom aangekomen voerde ik mijn kaartje in en kreeg de mededeling: NAAR DE KASSA! Gelukkig zit er een HELPknop op dus die maar eens ingedrukt. Een vriendelijke stem meldde zich en opende van verre de slagboom.

 

Het was inmiddels droog en de zon scheen, dat rijdt toch veel lekkerder dan met plenzende regen en vooral de in het wegdek gereden sporen verzamelen veel water.

370-team-geestelijke-verzorging-kleinPastorale team.

Weer een geslaagde missie! Morgen zien we elkaar weer voor een uitvaart in Halsteren.

Fijne zondag allemaal

Theo.dirigent11

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''