Altijd wat.


Het is zodag, een rustige dag met niet veel verplichtingen. Dat begint met ontbijt op bed, A zorgt altijd voor koffie met een broodje, en dan nog even verder soezen. Het ontbijt is altijd vroeg in Bellevue daar zorgen Terreur en Terrible wel voor.  Onze dotte van poezen hebben een geraffineerde manier om onze bedrust abrubt af te breken door het bed op te nemen in het racecircuit  dat zij  uitstippelen om een van ons wakker te krijgen en ze van eten te voorzien. Na de voederactie treedt er een rustpauze in en heb je er geen kind meer aan.
Het waait enorm en het regent erbij, us geen weer om eens even lekker door charlois te banjeren en stof voor mijn schrijverij op te doen.

Het is een beetje Simon Carmiggelt, ik BEN GEEN CARMIGGELT, kan niet in zijn schaduw staan, maar hij deed zijn ideeën ook op door dag in dag uit door Amsterdam te zwerven en op te tekenen wat hij zag en hoorde. Stuk voor stuk pareltjes.
Als ik de wandelschoenen aan trek overkomt mij hetzelfde, je zit in de tram en hoort twee dames klagen over hun echtgnoot, er vraagt een zwerver om 50 cent maar het mag ook ietsje meer zijn, de kassa juffrouw vertelt een mop (die van ons doet dat!) of er komt iemand aan de deur en drinkt een kop koffie en verteld  zijn / haar verhaal.
Moeite hoef je er niet voor te doen, het gebeurd vanzelf. ik streef er wel na  om het verhaal een positieve draai te geven, maar dat kost niet veel moeite.  Het valt me wel op dat veel mensen in de klaagstand staan. En dat het ook erg vaak over de 'ander' gaat. Rommel op de stoep, een verstopte vuilcontainer, een verzakte tegel?

O,o die gemeente! Die doen er ook niks an vinnu niet??!!! Mijn ervaring met de gemeente is juist prima! tegenwoordig een app op mijn tablet, daar meld ik de klacht en voor ik tot drie kan tellen wordt het klusje geklaard. neem nou de lantaarn voor de deur; gemeld en een dag later staat er een hoogwerker voor de deur. Mannetje kijkt naar de aansluitingen en komt vertellen dat er iets aan de hand is met het lampie en dat de nachtploeg zorg zal dragen voor reparatie. nachtploeg? ik moest er die nacht uit voor een kleine boodschap en zag zwaailichten voor de deur. Ze waren de lantaarn aan het repareren!

Midden in de nacht!  14010 Staat ook ter onzer beschikking om zaken te melden , door te geven of onder de aandacht te brengen. Ik vind het klasse hoe de gemeente het park bijhoud. Er wordt gesnoeid, gemaaid en rommel opgeruimd waardoor de bomen geen risico lopen door de storm om te waaien of er 'los hout' op je pet valt.  Rommel die niet in de vuilnisbak wordt  gegooid wordt door karrevrachten mannetjes opgeprikt en weggewerkt. Er is zelfs een POEPZUIGER een reuze stofzuiger die alle niet geruimde hondenpoep opzuigt e afvoert.
Als we nou eens een week  uitroepen tot   Doezelfookeensietsindewijkweek !!! En we steken  eens zelf de handjes uit de mouwen, ook de stoep van je buurman/vrouw(die weet niet dat het Doezelfookeensietsindewijkweek is) en we blijven er bij lachen?!  Dan wordt oud Charlois het positiefste stukkie Rotterdam. Wat mij betreft zijn we dat al!

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''